Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zondag 16 maart 2014

toertocht Ravels Eel

Op de laatste moment nog laten weten dat ik meeging , normaal had ik andere plannen en zou fietsen er over schieten dit weekend.
Een weekend niet fietsen kan ik nu wel missen anders blijf ik achterop ...
Afspraak bij ons voor de deur om 8u15 waren we vertrokken richting Ravels Eel , een ritje van 10 km wind op kop een mooi opwarmerke .
Onderweg eens goed bij kunnen praten met Marc en Kris over ons weekend Vulkaaneifel in Duitsland dat we vast gaan leggen , dit jaar zijn we niet met veel maar leuk is het altijd !
Na al dat kletsen uiteindelijk begonnen aan de tocht en het kletsen was snel over ... Kris profileerde zich als in goede conditie en hield het tempo hoog (hij had vorig jaar hier gewonnen en wou dat nog eens over doen denk ik) het was even naar lucht happen , de hartslag omhoog , ik moest er nog in komen... maar ik had mij voorgenomen om hem zeker niet te laten rijden vandaag ! maar plots maakte ik een stuurfout de mannen reden naast een plas die heel de weg versperde en ik ging er recht op af , ik was ook niet vanzin om door een plas van 40 cm diep te rijden dus remmen dicht en stil stond ik , weg waren ze .
Maar we waren nog maar net vertrokken en zonder echt diep in het rood te gaan reed ik stilaan terug naar de mannen. Marc had ondertussen al laten weten dat we niet op hem moesten wachten , we zouden hem pas terugzien iets voor de bevoorrading.
Ik reed verder en bleef 20 a 30 meter achter Kris rijden , hij ging nogal tekeer moet ik zeggen ,als een jojo reed hij weg en kwam hij terug dichter. Laat hem maar doen dacht ik ...
Iets voor de bevoorrading kwamen we op een stuk waar je langs een bos reed met dik wind op kop en in het bos zag je ze terugkeren , ik dacht deze lus gaat Marc zeker afsnijden en Kris bevestigde mijn gedachte.
Eens we door dat bos terugreden was het zover en betrapte we de Marc die een stuk afsneed , we kunnen er eens mee lachen het was zijn dag en parcours niet :)
We reden met zijn drie binnen in de bv.
Marc liet a weten over de baan terug te rijden enkel wist hij niet waar hij zat dus dat wordt moeilijk dan.
Na de bv kwam ik direct op kop en het ging wel lekker ik hield het 5km vol tot ik dacht 'ik ga hier niet al het werk opknappen ' en gooide de remmen dicht waardoor Kris en Marc voor mij kwamen te rijden , Marc had zijn tweede adem gevonden en kon wel mee deze keer.
Het parcours was vlak na de bv iets beter berijdbaar maar al snel werd het weer stoempen over omgeploegde veldwegen en boswegen met wortels en kippen.
Een keuze van een ander pad langs de rechterkant van een grote plas zorgde ervoor dat ik een gat had van 30 a 40 meter , paniek achter mij ! Ik bleef doorrijden maar voelde dat er niet veel meer op zat dus de mannen kwamen terug maar deze hadden een inspanning moeten leveren om terug te komen wat weer in mijn voordeel was , ze staken ook niet voorbij , Marc had ondertussen terug gelost dus het ging tussen Kris en mij , het begon echt wel zwaar te worden maar ik merkte dat er bij Kris ook geen 'echte' versnelling niet meer inzat .
We kwamen op een punt waar je kon kiezen tussen rechtdoor 'moeilijk' en rechtsaf 'makkelijk' , ik had de bordjes niet gezien enkel een pijl naar rechts had ik gezien dus reed ik rechts en Kris rechtdoor , ik draaide en riep nog naar Kris om terug te komen , ik was er van overtuigd dat het rechtsaf was omdat meerder bikers die weg in reden.
Ik wachtte zelfs nog even maar Kris kwam maar niet opdagen dus dacht ik 'ik rij maar rustig door' .
Door dat wachten was Marc weer dichter gekomen hij zat in een goei groepke en kwam dichter naar mij.
Samen reden we binnen en natuurlijk sprintte Marc op het laatste stuk zodat hij de overwinning had met zijn overwinningsgebaar... even later kwam Kris binnen met zijn verhaal over het moeilijke stuk , de prijs van de strijdlust was vandaag voor Kris , ben wel benieuwd wat het gegeven zou hebben als we hetzelfde traject hadden gevolgd ... maar dat zullen we nooit weten....

Mijn conditie is terug in stijgende lijn , een paar weken geleden had ik nog voor de bv moeten lossen en vandaag kon ik toch al zeker volgen dus dat komt goed.

Ik had op het forum gelezen dat iemand had gezegd , de mooiste tocht uit de streek maar ik heb toch een andere mening , het was echt stoempen op de macht met slechte ondergrond , al een geluk dat het droog was ... maar misschien ben ik gewoon niet goed genoeg om te kunnen genieten van een tocht als deze .

Lang geleden dat ik nog eens zo'n zwaar benen had !

66 km aan 23 gemiddeld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten