Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

woensdag 17 september 2014

Vogezen dag 1


Na 5 uur rijden kwamen we toe in La Bresse Frankrijk , alle 125 deelnemers van het 'La Lorraine Bakery Group Vosges Cycling Event '  kwamen in groepen toe aan de lunch . Belgen (Waals en Vlaams) Polen ,Tsjechen en Roemenen schoven aan .

Het voelde allemaal wat vreemd aan tenslotte was Astra Sweets waar ik werkte maar een klein zusterbedrijfje tegenover de 4000 werknemers grote industriele bakkerij La Lorraine. Het was het fietsproject van de bakkerij waar wij als Astra Sweets op uitgenodigd waren . Ik kende slechts enkele gezichten van de laatste oefenrit .
Na de lunch konden we naar het hotel onze fietskledij gaan aantrekken en klaarmaken voor het losrijden . Je kon kiezen tussen 20 of 40 km losrijden en natuurlijk ging ik voor de 40 .
Daar stonden de betere fietsers klaar om te starten , echt blitse fietskes en geschoren en geoliede coureurs , ik moet toegeven dat het wat spierballen rollen was , mekaars fiets bekijken en zien wie de 'tegenstand' was . We gingen meteen pittig van start in een groep van 25 man met daar een begeleider van 'Flanders Classics' (organisatie van ondermeer de Ronde Van Vlaanderen) bij . Het tempo lag hoog , rond de 20 per uur gingen we bergop , wat snel is maar ik wou mezelf wel eens testen het was tenslotte maar 40 km . het ging eigenlijk goed tot er een knik kwam van boven de 10% toen moest ik als 'dikzak' lossen en ging mijn hartslag de hoogte in , na deze knik kon ik eigenlijk al niet meer aansluiten bij de snellere mannen maar ik was absoluut ook niet de laatste . De eerste babbeltjes vonden dan ook plaats de sfeer zat er al goed in , het was tenslotte een bende onbekenden maar het feit dat we allemaal dezelfde passie 'fietsen' hadden maakte dat we wel wisten waarover we moesten klappen . Op de 2 de en laatste beklimming de 'Col de Grosse Pierre' groepeerden we even en nam ik de tijd om een fotoke te pakken .
Col de Grosse Pierre

 Daarna restte nog een snelle afdaling tot aan het hotel . Ik moet zeggen dat het niet al te warm was boven op de col , een 5 graden daar moesten we het mee doen ...
Rillend van de koude kwamen we aan het hotel aan en de warme douche deed goed , we moesten ons klaarmaken voor te gaan eten , dit ging door ergens halfweg een klim in een skihotel .
Eerst een receptie daarna aan tafel , toen kwam ik erachter dat Johan De Muynck bij ons in het hotel slaapt , Johan is de winnaar geweest van de Giro d Italia in 1978 , Brabantse pijl , eindklassement in de ronde van Romandie en meer dus die vent kreeg meteen mijn respect .
Johan De Muynck in het midden 


Johan toen ....









Hij was een knecht van Roger de Vlaeminck in de Brooklyn ploeg ... een Flandrien dus , die vent zat al op de velo toen ik nog niet geboren was en is nog steeds een goed fietser maar een zeer gewoon man.
Hij was vertegenwoordiger geweest van de bakkerij. De verhalen over Merckx en Gimondi liet ik mij wel smaken bij de fondue die we kregen . Ik luisterde met mijn oren gespitst naar verhalen van toen ....
Danny bij de fondue

Na het eten gingen we terug naar het hotel en kwam ik erachter dat ik bij een snurker p de kamer lag :) dank u Danny :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten