Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

dinsdag 6 mei 2014

Ronde van Vlaanderen dag met onze pa

Bij het kijken van de rvv kwam het ter sprake om met onze pa eens naar Vlaamse Ardennen te rijen om daar de hot spots van de rvv te laten zien aan onze pa , nee we gaan geen 150 km fietsen maar met de auto een toer door de Vlaamse Ardennen doen . De fietsen gingen wel mee , ik had een toerke van 25 km gemaakt met daarin de koppenberg , paterberg en de oude kwaremont.
Wel een probleem het zou gaan regenen en dit is minder ...
We reden eerst naar Geraardsbergen om daar de muur eens te bekijken en naar het cafee t 'Hemelryck' te gaan om ene te drinken. Een echte koerskenner kent cafee t Hemelryck dat gelegen is op de kapelmuur !
Het werd dus hoog tijd om daar eens binnen te gaan en dit deden we ook na het te voet beklimmen van de muur en even te genieten van het mooie uitzicht boven op de muur.
Wat een mooie klim zeg , ik vind het nog steeds een schande dat deze uit de rvv is geschrapt , commercieel niet aantrekkelijk genoeg maar zo een mythe kan je toch niet zo maar schrappen !






Na onze koffie en thee reden we naar de koppenberg (per auto) , we kwamen er langs de verkeerde kant aan dus gingen we de koppenberg naar beneden , uiteindelijk was het toch niet te doen om hier een 60 plusser met een elektrische fiets over te sturen (sorry pa) dus lieten we de fietsen mooi in de auto staan en reden we richting Oude Kwaremont .
Het was dan toch nog mooi weer geworden dus de Oude Kwaremont zouden we wel doen met de fiets , deze is dan ook niet zo steil als de koppenberg .
Om onze pa het echte kasseigevoel te laten krijgen was de kwaremont dus ideaal , we gingen op ons gemakske omhoog al hoorde ik zijne elektrische motor van zijne velo wel serieus in hoge toeren gaan ,hij ging al stoempend naar boven als ne echte Flandrien ! Met een rode kop kwam hem boven en ik zag dat hem trots was ( en ikke ook ! ) , op het kwaremontplein zouden we naar cafe 'in de zon' gaan ook nog zo'n mythisch wielercafe dat elke koersfreak moet kennen maar helaas was dit pas om 16u open dus zou het niet voor vandaag zijn . We fietsten verder naar het monument van Karel Van Wijnendaele de stichter van de rvv in de Ronde Van Vlaanderenstraat. Van daaruit gingen we terug om de kwaremont af te dalen terug tot bij de auto , ik wees onze pa er even op dat hem de afdaling best nie op het kantje kon doen maar op de kasseien en met de rem dicht , nadat ik hem vaart zag maken en even de controle (bijna) zag verliezen.
Heel aan de auto geraakt en toch blij dat we even op de fiets hebben gezeten !





Nu op naar Oudenaarde centrum om daar naar brasserie 'de flandrien' te gaan bij Freddy Maertens.
De Freddy was er niet maar zonder hem smaakte de 'spagettie Boonennaise' en de flandrien van t vat ook lekker.
Daarna gingen we naar het museum van de rvv in het centrum van de rvv , voor mij de 4de keer en ik zweer het nu echt wel de laatste keer ! niks veranderd sinds de eerste keer 5 jaar geleden allen was er nu de schatkamer van Fabian Cancellara , met daar allemaal fietsen en andere spulletjes van Fabian wat wel interessant was ...

moe maar voldaan reden we terug richting Arendonk met de nodige files erbij toch 2.5 uur onderweg geweest.

zalige zoon-vaderdag , de volgende afspraak met pa is de touretappe die vertrekt in Ieper en over de kasseien van de hel van het noorden gaat , ik kan al nie meer wachten !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten