Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

donderdag 19 juni 2014

Mtb weekend Eifel Duitsland

Het was niet met volle goesting dat ik uitkeek naar dit weekend en dit had maar één reden , mijn knie .
Ja weer dat gezaag over die knie maar ik had donderdag op het werk echt zeer van veel heen en weer te lopen. Maar uiteindelijk toch mee vertokken met Kris , Marc en Hans de zoon van Kris .
We kwamen aan in het zonovergoten Meerfeld , echt een zalig zonnentje op het terras met een welgesmaakte Bittburger ! Nee vandaag gingen we niet meer fietsen maar we gingen wat Bittburgerkes drinken bij Willy's brunnenstupchen , echt in het boerengat Meerfeld is weinig te zijn , 1 cafee en 2 hotels dat is alles ... echt doods , maar Kris komt hier graag op verlof om te wandelen en kent de streek hier beter als thuis denk ik . Het hotel was in orde , we hadden een appartement in het hotel met 2 slaapkamers. Het hotel was volgeboekt ... met allemaal gepensioneerde mensen , het leek wel dat de bond van gepensioneerden hier was ... s avonds bespraken we de route van morgen en kreeg ik toch wat schrik , zou ik de vele hoogtemeters wel aankunnen met mijn kreupele knie , 70 km ... dik 2000 hoogtemeters pfff ...

Na een niet zo'n beste nacht , bed te klein , veel naar het wc (Bittburger) was ik om 7 u wakker.
Snel naar het ontbijt en daarna klaarmaken voor de tocht van vandaag .... 70 km met dik 2000 hoogtemeters stond er op de menu .
Het was bewolkt , grijs , deze ochtend had het zelfs wat een het regenen geweest maar ik was toch vertrokken in korte broek en trui , enkel een windstopper maar die was al snel uit bij de eerste klim.
ik hield mij in , de een knie wat sparen en eigenlijk altijd direct op het kleinste viteske , dat ik laatst boven was kon me niet schelen , belangrijk was dat ik vandaag zou uitfietsen (al had ik al wel op de landkaart gekeken waar ik eventueel een verkorting kon pakken moest men knie ontploffen !).
Het was echt genieten van de heuvels , dal , riviertjes , bruggetjes , bossen en soms ook wel wat verhard met haarspeldbochten zoals bij Alpe d'Huez ... kortweg hoe het moet zijn op een weekend weg van huis .
Er waren ook stukken waar we echt te voet moesten zo steil nie te doen , vraag mij eigenlijk af of er eigenlijk wel iemand omhoog zou geraken ??? waarschijnlijk wel en zijn wij gewoon te plat ....
Het was al duidelijk dat de familie Boermans in goede doen was , Hans voorop en papa erachter , die wou natuurlijk nie onder doen voor zoonlief :)
Marc kwam daar achter en dan kwam ik op mijn klein viteske ... Maar dit bleef niet zo .
Ik voelde na een kilometer of 50 dat ik geen last had van mijn knie en dat ik best wel kracht kon zetten op mijn knie dus schakelde ik een tand hoger en ging al eens met de familie naar boven , bij Marc was het omgekeerd , die was in het begin onstuimig geweest en kreeg nu zowat zijn klop wat zicht uitte in 'te voet gaan' , we moesten geregeld wachten op onze maat.
Zelfs met (onduidelijke) bepijling en GPS slaagden we erin om verkeerd te rijden wat al eens tot gevloek leidde ! Zeker wanneer het vet van de soep is wil dat wel eens tegensteken , we hadden uiteindelijk 7 km meer gereden en kwamen met 2500 hoogtemeters terug aan bij de Willy voor ne goeien Bitt !

Er volgden nog meer Bitt'jes en een paar voetbalmatchen later kropen we in onze ketel ...

Dag 2

Voor deze dag had ik een ritje uitgestippeld van 28 km met 800 hoogtemeters , een wat matiger ritje maar wel ideaal voor een zondag , deze keer hield ik mij niet meer in , gedaan met voorzichtig zijn met de knie , ik kon echt volop genieten van het fietsen.
Het was een mooi afsluiter van dit weekendje weg....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten