Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zondag 17 augustus 2014

Eneco tour

Vandaag gingen we ( Erwin Vissers en ikke ) zelf fietsen en naar de koers zien combineren , het beloofd een mooie dag te worden. Enkel het weerbericht zat wat tegen omwile van de voorspelling van buien… afwachten wat het zou worden.
We gaan vandaag de plaatselijke rondes van de Enecotour rit met aankomst op La Redoute fietsen , een pittig stuk van 35 km met daarin 1000 hoogtemeters ! Dit gingen we 2 x doen .
We kwamen aan in Remouchaps omstreeks 9 uur , ja wie een mooi plaatsje wil moet vroeg opstaan. En of we een mooi plaatsje hadden , aan de voet van de La Redoute was nog een grasperkje waar onze auto en  de partytent op paste … zalig . Eerst even de tent opstellen en dan klaarmaken om de ronde van het profpeloton te gaan rijden.
We stonden aan de voet van La Redoute en met koude benen hier omhoog knallen was geen goed idee dus gingen we nog een kilometer of 10 langs de rivier losrijden.  Vervolgens kwamen we terug aan La Redoute , omhoog rijden tussen de nadarhekken waar het peloton straks door rijd en onder de boog van de aankomst geeft toch een speciaal gevoel . Het blijft toch een rot klim die La Redoute maar blij was ik dat ik weer boven was. Nu verder maar er stonden geen pijlen toen we boven kwamen , even rechtdoor proberen maar buiten een 2 tal schapen die ons plots achterna liepen als honden was daar ook niet veel te zien , de schapen volgden wel heel ver waarna we op het idee kwamen om ze toch maar terug af te zetten op de plaats waar ze ons zijn komen achtervolgen J Nog steeds geen pijlen te zijn maar ik wist dat we richting Chambralles moesten en dit stuk had ik al een paar keer gedaan dit jaar dus iet of wat zou ik wel naar de Chambralles kunnen rijden zonder pijlen. Tot we op het idee kwamen om de route van de Sean Kelly terug te laden op de gps want daar kwam ook de chambralles na de Redoute en  vervolgens stuurde de gps ons naar de Chambralles , ook weer een flinke kuitenbijter maar een oh zo mooie klim , overal stonden al mobilhomes met supporters van de koers en de daarbij horende vlaggen en spandoeken  , de sfeer zat er goed in. Wat kan koers toch mooi zijn !!  Plots kwamen we terug pijlen tegen … waren we dan toch een stuk verkeerd gereden ???  Volgens mij wel want we misten een beklimming enkel de Cote de Niaster moesten we nog doen , een mooie geleidelijke klim met nooit echt lastige stukken in , meer mijn ding . Ergens in een haarspeldbocht op deze klim aan een reeks mobilhomes zag ik plots een man van Arendonk staan waartegen ik zei : gai zè van Aorendonk ! waarna de man verbaasd opkeek maar we reden verder … We kwamen terug aan aan de auto , de La Redoute was ondertussen al afgesloten voor alle verkeer en ook voor fietsers . We namen dan maar de tijd om ons te bevoorraden en wat kleding uit doen want de zon straalde en er was zeker geen regen … weer zaaalig !!!
De tweede ronde : we kwamen op het idee om voorbij de parcourswachter te geraken via een stukje in de berm over de autobaan en dan weer op het parcours te gaan en dit lukte ook , dus konden we nog het zware stuk van de Redoute doen en het pikte al wat meer als de eerste keer en nu richting Chambralles , nu hingen er wel pijlen ! wat was de Chambralles lastig seg maar het ging wel , nu naar de Cote de Fraiture , deze hadden we daarjuist gemist maar blij dat we hem nu wel hadden , wat een mooie klim seg ! De Cote de Niaster was wat nog volgde en ik werd het wel gewaar dat dit de 7de beklimming was op 65 km , we kwamen weer bij de mobilhome van de man van Arendonk en ik riep “is het hier bevoorrading ?” waarna ze ja moete een pintje hebben riepen ? … We keerden terug en gingen even een babbeltje doen bij de mensen van Arendonk , het gesprek dat volgde was van “ van wie zedde gai der ene ….” Ge kent da wel , voor het pintje zei ik bedankt maar mijn drinkbus mochten ze vullen met water , waarvoor bedankt
Vervolgens kwamen we terug aan de auto en het werd al ferm drukker op flanken van de Redoute . We installeerden onze stoelen en tafel  en zaten er al was het een viptent met een zalig uitzicht op de Redoute ! We wachten op het peloton dat er al snel aankwam , den Erwin nam zijn camera en zette zich in de bocht waar hij ferm fotokes kan klikken , ikke mijne Vlaamse leeuw natuurlijk ! Er volgde nog een tweede ronde en die gingen we wat hoger op de Redoute zien doorkomen . hier zaten we echt tussen het volk een zalige sfeer hing er , het was er druk , precies sfeer zoals op de veldcross , ik moet zeggen dat dit de leukste koers was die ik tot nu toe al had gezien echt dikke ambiance ! Hier kwamen de coureurs voorbij gekropen , je zag echt dat ze aan het afzien waren , vooral de focus van de coureurs viel mij op , concentratie op ademhaling en wat er rondom gebeurde , hier zag je dit tot in detail want ze kwamen echt voorbij gekropen op het steile stuk van de Redoute.
Nu volgde nog een laatste passage en dit was de finish , we gingen terug naar onze viptent waar we Tim Wellens als eerste zagen doorkomen , wat een zalige winnaar zeg , de nieuwe generatie die ons Belgisch wielrennen veilig zal stellen , hier gaan we nog meer van horen , ik was al heel de dag aan het voorspellen dat Tim Wellens ging winnen en Bam ! daar kwam hij als eerste aan  , zalig ik had een weddenschap moeten doen !!!!
Na een zalige dag gingen we terug richting thuis , een gevriemel tussen toeschouwers en coureurs die terug naar huis of naar de ploegbus gingen …..

Een leuk dagje een mooie afsluiter van het wielerseizoen moet ik zeggen …. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten