Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zaterdag 30 augustus 2014

Oefenrit La Lorraine

Binnen 2 weken gaan we op weekend naar de Vogezen met de collega's van La Lorraine (industriele bakkerij groep met 5000 werknemers !!) .
Ze hebben een fietsproject dat tot in de puntjes verzorgt is , fietstenue's,  oefenritten over heel Belgie huurfietsen (Specialized!) , huurschoenen en huur GPS toestellen voor wie geen fietsgerief moest hebben. En 2 peters van het project Ludo Dierckxsens en Johan Musseeuw , ja op een euro wordt hier niet gekeken .
De tocht van vandaag zou starten in Hasselt dus ik en mijn collega Danny naar daar  , ze hadden een zaal afgehuurd en de koffie en rijsttaartjes stonden 's morgens al naar mij te lachen ... ik liet mij een rijsttaartje smaken waarna we in groepen moesten gaan staan 60 , 80 of 105 km . Ik ging bij de 105 km staan want ik kon nog wel wat kilometers gebruiken .
Wat opviel was dat er maar 6 mensen bij de 105 stonden en de grote groep bij de 80 . er waren toch 50 inschrijvingen voor de oefenrit van vandaag maar er waren een veel annulatie's omwille van het dreigende regenweer ... uiteindelijk gingen we van start en wat direct voelbaar was was de felle wind die pal in de snuit stond maar liever met het vertrekken als met het terugkomen zou ik zeggen . Een kerel die met ons meereed vroeg mij zelfs nog hoe hij moest schakelen met een koersfiets (ik vroeg mij af waarom hij bij de langste afstand stond ?)!!! Ja van alle soorten fietsers stonden aan de start , oud jong man vrouw , dik en dun , goed getrainde maar ook mensen die voor de eerste keer op de koersfiets zaten ... dat is het leuke aan zulk een organisatie ... Zonder stoefen maar al snel bleek dat Danny en ik de betere uit de groep waren en we reden al snel op kop , we hoorden na een paar kilometer al of het wat trager kon .... ik kon mijn snelheid wel aanpassen maar Danny had het er moeilijk mee waardoor hij al snel 30 meter voor ons uit bleef rijden en zich dan weer liet uitzakken . En het was ook onze vriend die niet wist hoe hij moest schakelen die steeds achter bleef , op hem moesten we heel de dag wachten na elk heuveltje was het wachten , heuveltjes waren er wel , we reden dan ook heel de dag door Haspengouwen en een groot deel door Wallonie , heuveltjes en veel wind is een recept voor uitputting maar bij mij ging het eigenlijk heel goed , ik ging overal goed omhoog en de wind nam ik er maar bij toen de wind draaide ging het wat beter bij de anderen en konden we eindelijk goed samenblijven , de bevoorrading aan een kasteel was ook weer met banaan ,rijsttaartjes en Aquarius sportdrank ... en weer verder .
Na 90 km vonden ik en Danny het goed geweest en gingen we er vandoor , met zen 2 nog wat koersen tot aan de aankomst , in de beugels en rijden maar .... na 105 km kwamen we terug aan de sporthal waar een waar buffet ons stond op te wachten , het leek wel een buffet van een trouwfeest met een biscuit met slagroom als nagerecht , echt zot !

Naar de Vogezen gaan we met 120 man ! ze hebben in La Bresse een heel vakantiepark afgehuurd en nog eens 2 hotels om iedereen een plaats te geven . Volgende week nog een een training in de Ardennen en dan ben ik er wel klaar voor .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten