Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zaterdag 23 augustus 2014

toertocht Dessel

Het was lang geleden dat ik nog eens een toertocht met de Marc en Kris was gaan rijden dus ging ik nog eens mee. Ik ben mij vooral aan het focussen op de Vogezen dat binnen 3 weken eraan komt maar een tochtje van 45km zou wel kunnen op deze zaterdag namiddag .
Een mega wolkbreuk met donder en bliksem zorgde er voor dat ik toch maar met de auto tot in Dessel was gereden. Daar stonden Kris ,Marc en zijne maat francois klaar om te tocht te beginnen ... ik had van Kris al verhalen gehoord van dat het er snel aan toe ging de laatste weken dus ging ik wat afwachtend van start , een toertocht rijden is toch iets heel anders als klimmen in de Ardennen. Over het parcours valt weinig te zeggen het was gewoon de Bloso afhaspelen van km 1 tot 47 . Het viel me op dat er niet zo zot snel gereden werd door de mannen wanneer ik op 5 km voor de bevoorrading eens aan ging volgde er al niemand meer , waren ze weer zich aan het sparen voor de finale of hebben ze geen zin om te rijden vandaag dacht ik ???
Met een voorsprong kwam ik aan de bv aan waar een koek me smaakte want ik had eigenlijk honger ....
Na wat kletsen en een plaspauze gingen we weer verder.... Ik liet hen op kop vertrekken en wachtte even af of er iets zou gebeuren . Ik kwam weer op kop en merkte dat ze direct een gat lieten ... wat is hier aan de hand dacht ik , het was nog wel 15 km rijden tot aan het einde dus nog wa vroeg om echt aan te gaan . Ik liet de mannen terugkomen en merkte dat ze toch aan het zwoegen waren ik liet hen kop doen en merkte dat het tempo zakte ... ik ging weer aan ...  en liet ze weer terug komen . tot aan de brug van de pannekoekenboot daar moesten ze lossen , maar voor het opdraaien van de lange singletrack naast het kanaal waren ze terug , ik reed zo wnel ik kon door de singletrack en ik kreeg wel wat voorsprong maar ook niet super bij het uitdraaien van deze singletrack kwamen we naast het kanaal op de fietspad terecht waar ik weer aan ging , na een tijd kwam een biker er over die nog sneller reed en ik kon net zijn wiel pakken , Marc was ook nog mee maar Kris had gelost . Nog 1ne dacht ik ! Aan de singletrack aan den atoom kon ik Marc ook nog lossen en met een straat voorsprong kwam ik als eerste aan ... wat voelde dit weer goed en om eerlijk te zijn zonder echt diep te moeten gaan ... het was echt raar , ofwel had ik een superdag of wel zij een slechte dag . We hadden bij de start een drankbon gekregen en da pintje gingen we niet laten liggen , toen ons pint leeg was kwam Francois nog aan die zei dat hem binnen een paar weken ging volgen ... ben eens benieuwd.

ik zei nog voor te lachen  : na de Vogezen kom ik terug , je hebt nog 3 weken om te trainen jongens :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten