Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

vrijdag 8 augustus 2014

Sean Kelly 2014

Pas een week later kom ik met mijn verslag over de Sean Kelly.
Ik ben deze week nogal ziek geweest namelijk , diarree, maagpijn en misselijkheid waren mijn deel deze week met als gevolg dat ik mij voelde als een vod.
Een paar keer vroeg gaan slapen en u ben ik het wel weer door met als gevolg dat ik deze week niet op de fiets heb gezeten....

Peter Cuypers had in mijn blog gelezen dat ik de Kelly zou gaan rijden en dit zag hij ook wel zitten ,na nog wat twijfelen over het voorspelde weer besloot hij dan toch om mee te rijden naar Vielsalm .
Dus wij met 2 richting de Ardennen naar de Baraque de Fraiture ,het op één na hoogste punt van Belgie (651m) want daar ging de Kelly van start.
Daar aan de start wachtte Erwin Vissers ons nog op , deze Koerskameel ging ook met ons de Kelly rijden maar hij was al daags voordien daar en was blijven slapen in zijne Jumpy , goed idee voor volgend jaar want ik heb ook ne Jumpy en daar is plaats zat in voor een luxueuze overnachting !

Dus met 3 van start onder een blauwe hemel , het regenweer dat men al heel de week voorspelde was ver zoek , ik nam zelfs mijn regenjasje niet mee.
Het begon allemaal met de afdaling van de Baraque de Fraiture , toch wel een 35 km dalen en dan weer even omhoog maar geen echte klim buiten de Cote de Wanne.
ik had al even meegedeeld dat klimmen niet mijn beste vak was waardoor ik ook altijd als laatste boven kwam maar niet echt veel later als Peter en Erwin .
Dus na 1 klim en 40 km gereden te hebben kwamen we aan de eerste bevoorrading boven aan de skipiste van de val de Wanne , van alles meer dan genoeg hier maar ik wou eerst mijn eigen zakken leegeten want ik had eigenlijk weer te veel bij : repen ,gelekes ,rijsttaartje 3 bidons kortweg ne kilo eten en drinken die ik liever kwijt was voor we echt gingen klimmen .
dus goed geten en weer verder , nu volgde een leuke afdeling richting Trois pont , deze ken ik want ik kom hier jaarlijks een paar keer fietsen , volle gas naar beneden !! ik zag zelfs 70 per uur op mijn gps verschijnen , tijdens de afdaling reed ik door een oneffenheid in de weg en hoorde een knak , niet veel later zag ik mijn camera op mijn stuur serieus heen en weer schokken en kort daarna vloog mijn camera 3 meter de lucht in en met een smak tegen de grond , djuu remmen dicht en stoppen maar het was gevaarlijk want er kwamen honderden bikers de afdaling afgevlogen , ik zag mijn camera in frellen vanéén op de baan liggen en de bikers zoefden er naast , probleem was dat de bikers met grote getallen van de afdaling kwamen en dat ik mijn camera niet kon oprapen ... toen kwam er nog een auto aangereden en mijn camera lag in het midden van de weg , ik sloot even mijn ogen tot de auto weg was en zag dat min camera nog heel was , oefff!
snel even oversteken en alles oprapen , bleek dat de camera nog aan het filmen was dus niet kapot , enkel de omhuizing kapot , voor vandaag was het wel gedaan met filmen .....ben wel eens benieuwd naar het filmpje !

Van nu tot kilometer 75 kwamen we nog 2 klimmen tegen , aan de voet van de La redoute was de 2de bevoorrading , tot nu toe liep alles op wieltjes !
Maar nu begon de Kelly pas echt ,een achtereen volging van klimmen zoals La Redoute , Chambralle en andere beten echt in mijn benen , de 100 kilometer naderde dan ook.
Het begon allemaal wat moeilijker te gaan en waar ik nog een tand over had kwam ik nu een te kort !
maar al bij al kwam ik nog redelijk goed aan de laatste bevoorrading , Peter en Erwin moesten wel al langer wachten boven op de klimmen...

Wat nu volgt is een heel ander verhaal ... Zoals ik al zei lag de startplek op het een na hoogste punt van Belgie en die leuke afdaling van 30 kilometer moesten we nu nog omhoog , op een lang stuk van 10 kilometer vals plat gingen we in een groepje hangen en het tempo lag niet super hoog maar ik voelde mijn benen leeglopen en er stond ene mee nen hele groten hamer ergens achter nen bocht ! En de man met de hamer kwam ik tegen ik hing aan de rekker ik loste uit het groepje en reed dan weer terug dichter maar het was uitstel van executie .... ik loste nu voor goed met eigenlijk nog maar 20 km te gaan maar dit waren echt wel zware kilometers , zelf over het kleinste bultje reed ik op mijn kleinste verzet en met een 32 vanachter kan je al raden hoe choco ik geweest moest zijn ! De mannen moesten al maar langer wachten . de echte doodsteek was eigenlijk wanneer we kilometer 130 naderde (130 was de afstand die aangegeven stond voor het vertrek) kwamen we een bordje tegen " nog 5 kilometer " !!! ik dacht dak door mijne kader heen zakte !
Uiteindelijk kwamen we toch terug aan boven op den Baraque , blij dat ik was ! zelden zo hard afgezien en toch raar dat het zo kan omslagen van de ene op den andere kilometer, waar was het misgelopen , te weinig geten ? toch iets te fel willen volgen bergop ? nie genoeg getraind ? het zal van allemaal een beetje zijn denk ik ... toch nog wat werk aan de winkel voor ik naar de vogezen ga want daar staat ook een rit van 120 km op het programma met wel andere klimmen !

maar wel een leuke dag gehad buiten da ik ferm choco was en mijne camera om zeep is :)

135,5 km gereden aan 24 gemiddeld met 2880 hoogtemeters





Geen opmerkingen:

Een reactie posten