Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

dinsdag 22 juli 2014

Ardennen ritje

Naar aanloop van de Sean Kelly (rit 130km in de Ardennen) en ook al met oog op het vogezenweekend ben ik wat vaker naar de Ardennen aan het gaan. Enkel hier kan je het klimmen goed oefenen en het lukt me om toch ferm wa te klimmen op een voormiddag ! ge moet er wel vroeg voor uit uw bed :)
half 6 opgestaan en en 6 uur al richting Angleur (Luik) , hier was het droog maar hoe verder ik Angleur naderde hoe harder het begon te regenen en dikke mist ... pfff toch weer nie in de regen rijden zeker !
Aangekomen op de parking van de country hall bleef ik toch nog even in de auto zitten , ik had echt geen zin om te starten in de regen , ik ging even liggen .... en werd een half uur later wakker haha , het was wel gedaan met regenen en met nog een halve slaapkop maakte ik mij klaar om te vertrekken , gps'ke instellen en vertrekken maar ... er was een dikke mist die aanvoelde als regen en zoals geweten zijn er GEEN fietspaden in de Ardennen en de auto's scheurde langs me heen , ik was niet in mijn nopjes :( ...
dacht bij mezelf 'wa ne zot zedde wel nie as ge hier komt rijden in de nattigheid'
En als kers op de taart kreeg ik na 8km op mijn gps 'maak een u bocht' kortweg wil da zeggen da ge tegen de richting in aan het rijden bent !!! helemaal terug , ik heb ook geen zin om 75 km aan een stuk een signaal te krijgen 'maak een u bocht'... ik had al een flinke afdaling achter de rug dus moest ik helemaal terug klimmen om aan het startpunt te komen .
Eindelijk was ik goed vertrokken , de hellingen volgden mekaar op de ene al wat langer / steiler als de andere al bij al ging het lekker met mijn nieuw fietske , ik heb er dan ook een tandwiel van een mtb opliggen wat maakt dat je overal goed op geraakt , nog steeds geen spijt dat ik da er op heb laten leggen ...
De laatste 20 km begon het op te klaren , ik was kletsnat maar had geen kou ...
ik kwam ook nog 2 profcoureurs tegen waarvan ik Maxim Momfort had herkend de andere was ene van Wanty Group Gobert maar ik herkende hem niet. ik stak heb voorbij op een klim .... NOT.
Toen ik terug aan de wagen kwam was ik toch wel weer blij dat ik had gereden , regen of geen regen op zich is dat niet zo erg als je klimt krijg je toch geen kou.
Moet wel zeggen dat ik de 8 hellingen en de 84 km goed voelde in mijn benen ...
Heb voortaan terug het goede gevoel op de fiets , zou enkel de kilometers wat op moeten drijven , eens een paar keer boven de 100 km komen ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten