Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zaterdag 5 juli 2014

ritje in de Ardennen

Ik was dit jaar nog niet in de Ardennen geweest dus werd het hoog tijd . Ik had op Kapaza weer een Peugeot fiets zien staan en deze had ik dan maar gekocht en moest ik afhalen in Heusden Zolder.
Om niet enkel en alleen voor de fiets naar Zolder te moeten rijden zou ik dit combineren met een ritje in de Ardennen. Zolder ligt trouwens op de weg als je naar daar rijdt.
Ik zou een rit van 82 km gaan doen ,een gps ritje van Tilff -Bastongne-Tilff , de kleinen toer met 5 beklimmingen. Ik had dan ook niet zo zot veel tijd want ik moest nog de fiets gaan afhalen en om 16u moest ik op een trouwfeest zijn in Massenhoven dus enige haast was er wel ... Maar eerst genieten van het Ardense landschap . om 7u45 stond ik al op de parking van de Lidl in het plaatsje Tilff , van hier uit zou de tocht vertrekken , echter een detail maar de weerman had regen gegeven en het dreigde te gaan regenen , ik was er niet gerust in maar er is maar 1 weg en das vooruit . dus trappen maar . Ik was wel benieuwd wat mijn compact versnellingen gingen doen  op de steilere beklimmingen , ik was gewoon van met een trippel te rijden en dan kan je heel licht schakelen , uiteindelijk met een 32 tand vanachter mag dit ook geen probleem zijn en dat was het ook niet , zou maar erg zijn ... krijg nu al commentaar omdat er zo'n groot op ligt .
De klimmen die ik voor mijn wielen kreeg waren de Chambralles , Cote de Havelange , La Redoute , cote du Hornay enz ...  na 30 km begon het te druppelen en toen ik na 50 km aan de La Redoute aankwam was het aan het zeiken , niet erg , regenjasje aan en verder . ondertussen kletsnat kwam ik terug in Tilff aan.
Wel met wat minder kilometers als 82 , ik had er 75 . ik had mijn auto te ver geparkeerd waardoor ik wat minder kilometers had maar dat was niet erg want het was flink aan het regenen . Droge kleren aan en richting Heusden Zolder ....

Smaakt naar nog , ga zeker de Sean Kelly rijden en ik hoop ondertussen nog eens tot in de Ardennen te geraken want als ik in september naar de Vogezen ga zou ik toch wel wat hoogtemeters gedaan moeten hebben.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten