Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

donderdag 10 juli 2014

Ieper / Tour de France

Vanaf dat bekend was dat er een start in Ieper was van de Tour de France had ik op de kalender een dikke kruis gezet bij 9 juli.
Normaal werd het een hele week op de camping in Ieper om van daaruit 3 etappes te kunnen zien maar het weer besliste daar anders over , buiten maandag zou het zowat heel de week gaan regenen dus werd het enkel de kasseietappe van Ieper naar Wallers ...
Deze zou ik samen met onze vader gaan bekijken , het plan was om eerst in Ieper naar de start te gaan kijken en dan door te rijden naar carrefour de l'Arbre de beruchte kasseistrook in Gruson noord-Frankrijk.
Maar logistiek zou dit niet haalbaar zijn wegen de grote drukte in Ieper en het afsluiten van de toegangswegen richting de kasseistroken , dus gingen we maar rechtstreeks richting de carrefour.
Ik wou mijn auto aan de kasseistrook zetten en daarnaast mijn tentje opstellen want dat hadden we nodig vanwege de aanhoudende regen , het regende stront de hele dag door !!!
Toen we aankwamen aan de carrefour mochten we er niet op , djuu helemaal afgesloten .
we reden dan maar een stukje verder en kwamen uit bij een stuk weg waar mobilhomes en tenten stonden opgesteld ... dit is de Tour en hier zouden we onze tent opstellen .


we werden welkom geheten door de andere kampeerders , ja tijdens de Tour maak je snel vrienden het smeed een soort band tussen al de volgers van de Tour .  Ik wist dat nog van in de Alpen een paar jaar geleden.
Al snel stond ons partytentje vol met volk die wilden schuilen , het was nog geen moment gestopt met regen !
zelfs den gendarm kwam schuilen , zie maar op het filmpje :)
Op gegeven moment was het van zeiken overgegaan op zeveren , dit was mijn kans om mijn fiets uit de auto te nemen en eens over de kasseien van de carrefour te vlammen ! na nog geen 500 meter was ik zeikes nat de kasseien lagen er verraderlijk bij zelfs met mijn dikke mtb banden was het oppassen , zo glad.
ook kwam ik daar mijn collega den Hanzie en zijn broer nog tegen zij waren ook den Tour aan het volgen.
Het begon terug te zeiken dus reed ik maar terug richting auto en tent. Nu kan ik tenminste toch al zeggen dat ik de kasseien van carrefour de l' Arbre heb gedaan !





Maar nu moest den Tour nog doorkomen , na meer dan 4 uur wachten hoorden we de helikopters in de verte komen , de koplopers kwamen eraan ... even snel waren ze weer weg , toen volgde de tweede helikopter die het peloton aan het filmen was en zoef weg waren ze , tja daar sta je dan 4 uur voor in de regen en kou maar voor een freak als ik is dit echt geen probleem ! leuk zelfs ... spijtig dat het weer voorbij is , ooit volg ik den tour de volle 3 weken !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten