Nieuwe blog

Welkom op mijn nieuwe blog.
De oude was wat beperkt in mogelijkheden dus
ben ik maar verhuist naar deze fonkelnieuwe blogspot !
Je kan nog steeds terecht op mijn oude blog voor oude verslagen , foto's en filmpjes :
----------------------------www.bloggen.be/hanzzer-----------------------------

zondag 24 november 2013

Toertocht Maasmechelen

In de directe omgeving niks te doen dus was er spraken om wat Bloso te gaan doen in Kasterlee maar na wat rondkijken op de forum bleek dat Maasmechelen echt een aanrader zou zijn ... En de Marc ging mee , de Kris ging iet laten weten maar naar gewoonte hebben we daar niks van gehoord ... !?
Na toch wel meer dan een uur in de auto te zitten kwamen we aan bij Maasmechelen Village , aan dit shoppingcenter ging de tocht van start. Aan de inschrijving stonden al redelijk wat profrenners , hierbij waren : Jan Bakelants , Johan Van Summeren , Thomas Dekker , Jelle en Dennis Vanendert en nog wat gasten maar die herkende ik niet direct  , later zouden we ze nog tegenkomen.
Ik en de Marc hadden afgesproken om het rustig te doen en eens echt te genieten van de mooie streek , ik had ook gelezen dat er meer dan 500 hoogtemeters in zaten dus das ideaal om u eens ferm choco te rijen als ge ligt te jassen gelijk ne zot !
De eerste hellingen die we voor de voeten kregen gingen van geen kanten voor mij , ik was veel te warm aangekleed en had al direct ne rooien bol , al snel moest ik afstappen en de Marc ging vrolijk omhoog !
Dat stak wel een beetje maar de weg is nog lang en mijne motor moest nog wat warm draaien. Marc reed gewoon weg van mij maar na een tijdje hield hij in en konden we weer samen verder.
Het ging zo verder op en neer tot aan de eerste bevoorrading hier was al duidelijk dat we dit niet gewoon zijn , bij ons is het vlak en daar was eigenlijk niets echt vlak , het kroop al snel in ons benen.
Aan de bevoorrading kwamen we den Erwin tegen , ik wist dat hij ook naar hier kwam maar wij gingen later vertrekken enz... Maar toch troffen we mekaar hier en zouden we de tocht samen verder zetten , nu waren we met 3.
Toen we terug doorreden kwam Tom Boonen ook nog net aanreden , die zou ons nog wel inhalen :)
Het tweede deel van de tocht was echt adembenemend mooi moet ik zeggen , we reden door een soort van gebied waar men grondwerken aan het doen was echt mooi , het leek wel een diepe kuil waar je inreed op het filmpje dat ik gemaakt heb is het beter te zien.
Maar hier was het wel zwoegen hoor omhoog omlaag omhoog omlaag en dit allemaal op een zompige ondergrond , echt werkendag.
Hier bleek al dat Erwin in goede doen was hij moest al eens wachten op mij en de Marc.
Hierna doken we terug het bos in waar het nog steeds op en neer ging , wij waren aan het zwoegen en meneer Boonen kwam ons op een klim voorbijgevlogen , tja het verschil moet er zijn hé ...
De 2de bevoorrading naderde en hier stond heel het profpeloton  Vansummeren , Bakelants ,de broers Vanendert en Thomas Dekker enz ... wat me wel stoorde is dat een paar van die mannen geen helm op hadden staan terwijl zij toch wel het voorbeeld moeten geven ...  of niet ?
Wij weer verder en nu ging het richting omgeving mijnterril , we mochten er niet op maar de omgeving deden we wel aan en ook hier ging het nog steeds op en neer.
Er kwam af en toe toch al eens een zucht van 'pff amai' uit mij en de Marc , den Erwin had daar precies nie zoveel last van .
Maar den Erwin kreeg op 2 km van de streep nog ne platten band en hij besloot zijn band nie te maken en te voet verder te gaan , hierdoor splitste onze wegen.
Toen Marc en ik doorreden kwam het groepje van het profpeloton er terug over ............ erachteraan natuurlijk , even op mijn tanden bijten en ik hing bij Jan Bakelants in zijn wiel haha .
Zo reden we samen over de finish en hadden we een prachtig tochtje achter de rug !

Ik zeg het nogmaals , het is echt de moeite om eens een uurke te rijden met den auto en op verplaatsing een toertocht te gaan rijden , er is zoveel meer als Lilse Bergen Dessel en Kasterlee ....

Deze avond nog naar Gent voor de 6 daagse , als da maar goed komt , weer een mooi weekend achter de rug jongens !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten